Moeder, Sydney en kapotte auto onderdelen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu Moeder, Sydney en kapotte auto onderdelen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

Moeder, Sydney en kapotte auto onderdelen

Blijf op de hoogte en volg Nandi

12 Februari 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor een reisverslag. We hebben twee heerlijke weken met mijn moeder gehad, waarin veel gekletst en gezien is!
Vanaf Brisbane zijn we een paar dagen in de Gold Coast geweest. We hebben een groot pretpark en waterpark bezocht (Dreamworld en White Water World) erg leuk en heel anders dan de pretparken die we eerder gezien hebben. Ook zijn we op de toren in Surfers Paradise geweest, waar we getrakteerd werden op een prachtig, zonnig uitzicht over de Gold Coast.
Verder zijn we in Port Macquarie en Byron Bay geweest. Hier hebben we lekker gewandeld. Byron Bay is echt een hippie plaatsje.
De planning was om door te rijden naar Sydney, maar vanwege de drukte vanwege One Direction concerts zijn we doorgereden naar de Blue Mountains. Achteraf zijn we daar blij om, want nu hadden we ruim de tijd om daar met prachtig weer te wandelen. Over de Blue Mountains hangt een blauwe gloed, vandaar de naam. Jasper en ik hebben een groot stuk gewandeld, waaronder de Giant Stairways met maar liefst 900 treden omhoog! Wat een klim in de warmte maar het uitzicht was prachtig. Mijn moeder heeft extra gebruik gemaakt van de Skyway, Railway en de Cableway (of zoals moeders het noemt: the cablebaan;)) de Railway is de steilste trein ter wereld en je kunt je stoelen verstellen waardoor je je echt goed vast moest houden omdat je gewoon naar voren en beneden zakt. Behoorlijk tof:)
De laatste dagen met mijn moeder hebben we in Sydney doorgebracht. Lekker door de stad gewandeld, Bondi Beach gezien en Manly, over en onder de Harbour Bridge gevaren en gelopen en in en om het Opera House geweest. We hebben ons dus absoluut niet verveeld!
De afgelopen weken hebben we in kleine huisjes op campings geslapen. Wat een luxe:) vanaf morgen slapen wij weer in onze auto, waar we behoorlijk wat gedoe mee hebben gehad. Na een lekke band, lekkend dak, brandend olielampje, kapotte kleppen en drukknopjes dachten we na Brisbane weer verder met een gemaakte auto te kunnen rijden. Daar waren we al twee keer bij de Jucy winkel geweest. Nog geen dag later brandde het olielampje weer en van de week wederom een lekke band. Ook waren de drukknopen voor de gordijnen niet goed, wij kregen ze namelijk niet dicht. Ook hadden we een nieuw probleem: achter in onze mega keuken zit een watertank van 10 liter. Die zit aangesloten op een kleine gootsteen. Helaas was het pijpje waar het water door stroomt op de een of andere manier afgebroken, dus het water had vrije weg om alles nat te maken. Heeeeel blij waren we haha. Dus weer naar de Jucy winkel in Sydney, want in Brisbane hebben ze ons dus niet echt geholpen. Gelukkig is nu alles gemaakt en kunnen we weer veilig en wel de weg op!

We hebben mijn moeder vanmorgen naar het vliegveld gebracht. Als het goed is, is ze net opgestegen en is de lange reis van 30 uur voor haar begonnen. Het was heel fijn om haar bij ons te hebben gehad voor twee weken:)

Wij blijven nog 1 of 2 dagen in Sydney en gaan dan richting Canberra, de hoofdstad van Australië. We hebben net tickets en een tour geregeld om naar Alice Springs en Ayers Rock te gaan. Ook zijn de tickets naar Perth geboekt dus daar zijn we ook blij om!

Lieve allemaal, dikke kus van ons:)

• 12 Februari 2015 - 06:42

Esmee :

Klinkt als twee heerlijke weken samen met je moeder. Er staat jullie ook nog veel moois te wachten. Lieve Nan geniet er nog van ( en Jasper natuurlijk ook). Xx

• 12 Februari 2015 - 17:34

Lidy & Carin:

Heel leuk weer allemaal Nandi en Jasper. Fijn dat het allemaal goed is gegaan met je moeder erbij. Maar waardeloos wat de auto betreft. Hopelijk is het nu allemaal verholpen en kunnen jullie lekker verder genieten. Leuk naar Alice springs en naar Ayers Rock. Rijden jullie vanaf Alice Springs naar Ayers. R, dan is de wandeling door de Valley of de winds een aanrader. Veel plezier weer en een dikke kus van ons.