Kia Ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Blijf op de hoogte en volg Nandi

11 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia Ora! Zoals de Maori hier in Nieuw-Zeeland zeggen:)

Even een update over de reis zover. Vorige week maandag hebben we een auto opgehaald en dat geeft ons een hoop vrijheid! Weg uit de stad en opzoek naar de mooie plekken van Nieuw-Zeeland:) hoewel we Auckland als erg rustig hebben ervaren voor onze begrippen van een stad. We zijn richting het noorden gereden, naar Bay of Islands. Hier hebben we een leuke plaats aan de baai gevonden: Paihia. We hebben een hostel gevonden en hebben daar drie overnachtingen geboekt en twee excursies. Dinsdagmiddag zijn we met een boot door de Bay of Islands gevaren en hebben we walvissen gespot, een dolfijn en een aantal zeehonden! Erg bijzonder:) ook zijn we door de Hole in the Rock gevaren. Hier gingen vroeger de Maori doorheen voordat ze in gevecht zouden gaan. Als ze tijdens het varen door de Hole in the Rock een druppel water van boven op zich zouden krijgen, betekende dit dat zij geluk zouden hebben tijdens de gevechten.
Verder zijn we ook nog op een van de stranden geweest en kregen wij mooie uitzichten over de baai.
Woensdag zijn wij met een bus meegeweest richting Cape Reinga. Onderweg hebben we een aantal stops gehad om te wandelen of om fish and chips te eten. Na Cape Reinga hebben we over Ninety Mile Beach gereden om vervolgens weer richting Paihia te gaan.
Donderdag zijn we weer een stuk zuidelijker gaan rijden. We zijn via de bergen gereden, wat ontzettend mooi is, maar voor de chauffeur ook erg vermoeiend omdat je constant aan het remmen, gasgeven en scherpe bochten aan het maken bent tijdens het klimmen of dalen. Wel een hele ervaring en anders dan die platte, rechte wegen in Nederland.
We zijn in een kustplaatsje aangekomen waar we in een homestay hebben overnacht met twee Duitse meiden en een Franse jongen die Wwoof'ers zijn in Nieuw-Zeeland.
Vrijdag zijn we richting Hamilton gereden. Na een hostel gevonden te hebben, zijn we naar mijn opa zijn broer zijn geweest. In het begin wat onwennig omdat je elkaar niet kent, maar uiteindelijk was het gezellig en hebben we leuk kunnen kletsen:) het is leuk om te zien hoe zij wonen en wat voor kijk zij op Nieuw-Zeeland hebben.
Zaterdag was het lekker warm en hebben we door de Hamilton Gardens gelopen. Het leek een beetje op klein Keukenhof:)
Zondag zijn we naar de Hobbitom geweest. Wat een leuke en bijzondere wereld! Vooral Jasper was erg in zijn element en kon ontzettend genieten van deze wereld. In de middag zijn we naar de dierentuin geweest.
Op dit moment verblijven we in een hostel in Rotorua. Gisteravond zijn we naar een Maori dorp geweest om te leren over de rituelen en het leven van de Maori. Straks gaan we de hoogte op zoeken om tussen bomen te klimmen en te zipwiren. Spannend!
Rotorua is een touristische en levendige plaats. Het stinkt naar rotte eieren vanwege de geizers en de zwavel, maar er is een hoop te doen.
Nog een leuke bijkomstigheid hier: alles is in het teken van Kerst op het moment! I absolutely love all de kerstliedjes die je nu al hoort en de kerstversiering die er al te zien is! Zo blij als een kleinkind;)
Dit was het even voor nu. Tot gauw! Liefs van ons!

• 11 November 2014 - 07:18

Esmée :

Klinkt goed allemaal. Xx

• 11 November 2014 - 07:22

Lisanne:

Wederom een super leuk verhaal! Heerlijk om al jullie avonturen te lezen! Zie alles weer helemaal voor me! Wat een mooi land is dat toch he! Wel even iets anders dan het platte Nederland! Maar wacht maar tot je op het zuidereiland ben, daar zijn de bergen nog hoger en steiler! Als je straks op het zuidereiland ben en jullie komen toevallig in Dunedin, vergeet Cadbury world niet!;) Heerlijk is dat! Enjoy!
    Liefs!

• 13 November 2014 - 17:33

Jany:

Ik geniet van jullie verhalen. Tof hoor.
    xx.

• 16 November 2014 - 15:24

Opa Van De Nes:

wa
    gewldig dat wij jullie ook kunnen volgen genieten jullie er maar fijn van van deze vakantie.Groetjes van opa en oma .