We wish you a Merry Christmas and a happy new year - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu We wish you a Merry Christmas and a happy new year - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

We wish you a Merry Christmas and a happy new year

Blijf op de hoogte en volg Nandi

28 December 2014 | Australië, Mission Beach

Hallo allemaal,

Bij deze wensen wij jullie alvast de beste wensen voor 2015! Dat het maar een goed jaar mag worden:)

We zijn nu bijna twee weken in het hete Australië (warm zou een understatement zijn). We vinden het beide lastig om aan de hitte te wennen en de dagen zijn daardoor minder gevuld dan onze dagen in Nieuw-Zeeland.

Na een nacht reizen, zijn we aangekomen in Cairns. In Melbourne moesten we al door de douane heen en na strenge vragen werden we toegelaten tot het land. In Cairns konden we daarom zo doorlopen. Zelfs om 4 uur 's ochtends is de warmte drukkend. We zijn richting de stad gaan lopen met onze backpacks op de rug en onze rugzakjes op onze buik. Bleek nog een heel eind en we kregen een lift aangeboden. De vrouw heeft ons in het centrum afgezet en wij hebben een slaapplaats geregeld.
We hebben in Cairns stukken gewandeld, een campervan weten te bemachtigen (wat een gedoe met de feestdagen in het vooruitzicht: alles is maar voor een paar dagen en moet in Cairns worden terug gebracht. Anders was het de hoofdprijs). Gelukkig toch een interessante deal kunnen krijgen.
20 december konden we onze Jucy Crib ophalen en zijn we naar Port Douglas gereden, ten noorden van Cairns. Een erg leuk plaatsje waar we een paar dagen gebleven zijn. Hier zijn we het Great Barrier Reef opgeweest. Wat een bijzonder mooie wereld! Als ik voor mezelf spreek: een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb! Het koraal was kleurrijk, zeker met de zon erop. We hebben vissen kunnen zien en zelfs een schildpad! Jasper heeft een keer gedoken en twee keer gesnorkeld. Ik heb het bij drie keer snorkelen gehouden. Een duikgroep heeft zelfs een haai gezien. Ik weet niet of ik nu wel of niet blij moet zijn dat wij die niet hebben gezien;)

Kerstmis hebben we doorgebracht in Kuranda. We zaten op een ouwe lullen camping mét boze Aboriginals (wat een onvriendelijk volk tot nu toe..) We hebben een heus kerstontbijt en diner gemaakt:) errug lekker! Verder hebben we wat door Kuranda gewandeld en zijn we naar Barron Falls gelopen. Eind van de middag lekker bij het zwembad gehangen om af te koelen!

Afgelopen nachten hebben we in Innisfail geslapen. Vanuit daar hebben we een aantal watervallen bezocht waaronder Millaa Millaa Falls en Josephine Falls. Deze watervallen worden ook als recreatieplekken gebruikt waar de mensen in zwemmen.

Vandaag zijn we aangekomen in Mission Beach. Na twee weken op erg rustige campings gezeten te hebben, zitten we nu op een gezellig drukke camping. Hier zullen we ook Oud en Nieuw gaan doorbrengen. Hoe, dat weten we nog niet. Maar dat zien we wel:)

Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar! Liefs van ons

• 28 December 2014 - 10:35

Carin En Lidy:

Wat hebben jullie weer een leuk verslag geschreven. Hoezo niet actief? Ik lees nog genoeg activiteiten anders :-). Wij lezen het met aandacht voor onze trip in 2016....... Lieve Nandie en Jasper, geniet lekker verder en ook voor jullie een hele fijne jaarwisseling en een fantastisch 2015. Het begin is iig top !! XXX

• 05 Januari 2015 - 15:23

Papeter:

Hallo kanjer.
    bedankt voor weer een mooi verslag. ik hoop dat jullie de warmte de baas kunnen blijven. ik wens jullie (ook namens Ery) een heel fijn en avontuurlijk begin van 2015. Ik denk vaak aan jullie. Geniet van wat waarschijnlijk de tijd van je leven is. Jullie zullen de rest van je leven aan deze reis blijven terug denken.
    Have fun. XXX