Melbourne, de outback en de Knyntjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu Melbourne, de outback en de Knyntjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

Melbourne, de outback en de Knyntjes

Blijf op de hoogte en volg Nandi

29 Maart 2015 | Australië, Perth

G'day Mate!

Met ons gaat alles goed. We zijn inmiddels 5 maanden van huis en de tijd blijft vliegen. De afgelopen weken hebben we weer een hoop mogen zien en meemaken. Vooral de diversiteit blijft ontzettend leuk!
Op Phillip Island hebben we de little pinguins gezien, ongeveer 30cm hoge pinguins. Wat een geweldig gezicht om die beestjes vanuit de zee het strand over te zien rennen!
We hadden nogal herfstachtig weer op Phillip Island, wat voor een wilde zee zorgde. Was een mooi gezicht met die grote golven!
Vanaf Phillip Island zijn we naar Wilsons Promontory gereden en daar hebben we lekker kunnen wandelen. Hier bevindt zich het meest zuidelijke punt van het Australische vaste land. We hebben het punt niet aan kunnen raken, dat was nog 40 km heen en terug lopen. Wel zijn we getrakteerd op onze eerste wilde wombat en hebben we een aantal echidna's kunnen zien:)
Omdat we nog ruim de tijd met de auto hadden, zijn we meer richting het noorden gegaan en de bergen ingereden. Wat ook weer een aantal mooie wandelingen met zich meebracht!
Na een aantal dagen in de bergen zijn we helemaal terug naar de zuidkust gereden om de Mornington Penninsula de bezichtigen om daarna naar Melbourne te gaan.
We hebben op onze reis een hele hoop steden en plaatsen gezien, maar Melbourne staat zeker in onze top van leuke en gezellige steden:)
We hebben een kleine week de tijd gehad om zoveel mogelijk te zien. Ondertussen was de Grand Prix ook in Melbourne en we hebben de opening van de Grand Prix vanaf het hoogste gebouw van Melbourne bekeken. We hebben de straaljager gezien en de laagvliegende boing van Quantas. Prachtig gezicht en met het mooie weer hadden we een ver uitzicht over de stad!
In Melbourne hebben we ook afgesproken met een aantal mensen die we eerder hebben ontmoet op onze reis. Dat was erg gezellig!

Vanaf Melbourne zijn we naar Alice Springs gevlogen voor een 5-daagse tour in de outback. Waar het in Melbourne vier seizoenen in één dag kan zijn (dat hebben we ook mee mogen maken:p), was het in de outback ontzettend warm! Het was er groener dan ik dacht. Dat komt omdat het in januari flink geregend heeft en dan blijft het voorlopig lekker groen:) we hebben een Alice Springs tour gehad waarbij we de Telegraph Station, School of the Air, Royal Flying Doctors en een prachtig uitzicht vanaf Anzac Hill over Alice Springs hebben gezien.
De dag erna zijn we vroeg opgehaald en werden we naar Yulara gereden, vlakbij Uluru. Vanuit daar hebben we Kata Tjuta (de Olga's) en Uluru (Ayers Rock) gezien. Bij Uluru hebben we een sunset en sunrise tour gedaan.
Helaas was de wandeling op de Ayers Rock gesloten wegens te veel wind, waardoor de keuze makkelijk was. We konden er toch niet op, dus zijn we er om heen gelopen.
Ook zijn we een ochtend door Kings Canyon gelopen, wat ook weer een prachtige wandeling was! We hadden mazzel dat het op dat moment bewolkt was, anders had de drie uur durende wandeling een stuk zwaarder geweest. Per uur moest er 1 liter water per persoon mee genomen worden dus dat is 3 liter op je rug en lekker lopen:)
Vanaf Kings Canyon zijn we terug gebracht naar Alice Springs waar we heerlijk hebben geslapen na de geweldige dagen in de outback.

Vanaf Alice Springs zijn we naar Perth gevlogen, waar Cora en Mitchell ons al bij de gate stonden op te wachten! Wat leuk en fijn om ze weer te zien!
We zijn warm ontvangen en het is erg fijn om hier te zijn.
We zijn de stad zelf al ingeweest en Megan heeft ons meegenomen naar Fremantle en Cottesloe Beach. Zaterdag hebben de mannen de mini bike van Mitchell gemaakt en lekker kunnen rijden. Ik ben met Cora naar Megan haar paardrijwedstrijd geweest en hebben we wat van de omgeving kunnen zien.

Volgend weekend gaan we naar Nannup en daarna gaan we richting het noorden voor een kleine twee weken! Heerlijk voor uitzicht!

Liefs van ons!

• 31 Maart 2015 - 08:39

Papeter:

Wat een heerlijk verhaal weer. Uit je woorden merk ik dat alles nog in goede harmonie gaat. Fijn hoor. De tijd begint te dringen en het eindpunt begint te naderen. Ik kijk uit om je weer te zien. Tot die tijd; Nog heeeeeeeel veel plezier samen en geniet van die "andere "wereld. XXXXXXXXXXXXX