New South Wales, Victoria en South Australia - Reisverslag uit Cowes, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu New South Wales, Victoria en South Australia - Reisverslag uit Cowes, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

New South Wales, Victoria en South Australia

Blijf op de hoogte en volg Nandi

05 Maart 2015 | Australië, Cowes

Hallo allemaal,

De afgelopen weken zijn voor mijn gevoel weer voorbij gevlogen! De dagen zijn gevuld met zo veel mogelijk van de omgeving zien en genieten:)

In de afgelopen drie weken zijn we door drie staten heen gegaan, en hebben dat flink afgewisseld.
Vanaf Sydney zijn we naar Canberra geweest en hebben we de stad en het Parlementsgebouw bekeken. Vanaf daar hebben we een paar dagen in de Snowy Mountains doorgebracht. We zijn op de hoogste berg van Australië geweest, Mount Kosciuszko. Op de weg hebben we twee slangen gezien. Ook hebben we hier hele heftige regenval gehad. Er kwam zoveel water tegelijk naar beneden, dat de putten het niet meer aankonden en het leek alsof er een overstroming was. Arme mensen met een tent...
Vanaf de Snowy Mountains hebben we de Murray River gevolgd, wat de grens tussen de staten NSW en Victoria aangeeft. Vanaf het plaatsje Mildura zijn we een dag de outback ingeweest, naar Broken Hill. We zijn in de Silent Dessert geweest en hebben wilde paarden en emu's gezien:) leuk om op deze manier even kennis te kunnen maken met de outback!
Onze volgende stop was Adelaide. Een plaats waar veel festivals worden gehouden, maar voor de 'gewone' tourist vond ik er weinig te zien. We hebben ons vermaakt in de South Australia Museum en wat wandelen door de stad. Wat ik leuker vond, waren de Adelaide Hills. Prachtig landschap met veel verschillende wijngaarden, waar Jasper wat proeverijen heeft kunnen doen. Ook hebben we zelf aardbeitjes geplukt.
Via de kust van South Australia zijn we naar het zuiden gereden. We hebben Mount Gambier bezocht met zijn prachtige Blue Lake, en hebben ons een middag vermaakt in de Naracoorte Caves, waar we fossielen hebben gezien van dieren die hier vroeger geleefd hebben, zoals de leaf eating kangaroo.
Ook hebben we een paar dagen de Grampians aangedaan. Er zijn mooie wandelingen en geweldige uitzichtpunten, waar je alleen maar stil van kunt genieten.
We zaten daar op een camping die gerund wordt door een Nederlandse vrouw met haar Australische echtgenoot. Toevallig werd er daar een Hollands weekend gehouden, waar we toch stiekem wel van genoten hebben. We hebben weer een ouderwetse boterham met hagelslag, ontbijtkoek en beschuit kunnen eten en als avondeten patat met frikandellen en kroketten. Ook werden er Hollandse spellen gespeeld en de spierpijn van het spijkerpoepen zat er een paar dagen later nog flknk in! We waren een team met twee dames van 70 en 76 en het mooiste is nog, dat we door hun fanatieke instelling de Dutch Games gewonnen hebben:p 's Avonds hebben we een trivia spel gedaan met vragen over Nederland. Het was een gezellig weekend waarin we veel oud-Nederlanders hebben gesproken, die tegenwoordig in Australië wonen.
Een leuke bijkomstigheid van de camping was, dat we midden tussen de wilde kangoeroes en emu's sliepen! Dat was weinig slapen voor mij en veel naar buiten kijken hihi!
De afgelopen dagen zijn we langs de Great Ocean Road gereden. Dit is het grootste monument van de wereld ter nagedachtenis aan de mensen die in WO1 zijn omgekomen. Langs de weg zijn we prachtige natuur, rotsformaties en dieren tegen gekomen (vooral veel koala's, Nandi was gelukkig!). Gelukkig hadden we prachtig weer, waardoor het erg lekker was naast de oceaan. We zijn bij bijna iedere stop gestopt en hebben onder andere de Twaalf Apostels gezien.
Gisteravond zijn we aangekomen op Phillip Island en vanavond gaan we op zoek naar de pinguïns.

Liefs en dikke kus van ons!

• 09 Maart 2015 - 09:47

Papeter:

Hoi lieverd. Er komt geen eind aan de indrukken he? Ik kan mij voorstellen dat het fijn was om weer ff het hollandse gevoel te ervaren. Hier gaat alles zijn gangetje. We hebben de laatste weken hard gewerkt in de nieuwe winkel van Ery. Ze heeft nu 2x zoveel ruimte en het is nu ook meer een boutique. Ze is er ontzettend blij mee. De nieuwe winkel zit tegen letschert aan ( de drogist ). Je mist jammer genoeg de officiele opening in april. We hopen dat je het naar jullie zin blijven houden en blijven genieten. Groeten van je vader en een dikke kus. xxx