Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Nandi

31 Januari 2015 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

We zijn nu ruim 3 maanden aan het reizen en dat betekent dat we aankomende week halverwege onze tijd zitten. De tijd gaat ontzettend hard!
Afgelopen woensdagavond hebben we mijn moeder op het vliegveld van Brisbane gehaald. Wat het leuke is, je kunt hier naar de gate toelopen omdat ze met een binnenlandse vlucht kwam. Ze stond wel even gek te kijken toen we daar al stonden en niet braaf buiten aan de 'goede' kant van de douane! Heel gek dat dat alweer drie maanden geleden was dat we haar in het echie hebben gezien en heel fijn om weer even te kunnen knuffelen.

Na anderhalve maand in een auto geslapen te hebben, hebben wij het nu dus twee weken 'luxe'! We slapen wel op campings, maar dan in cabins, kleine huisjes maar met eigen douche, toilet, keuken en een echt bed! Kan Jasper ook weer languit liggen, daar is hij te lang voor in de auto.

We zijn naar de Australia Zoo geweest, het park van Steve Irwin. Degene die hem niet kennen: een groot man hier in Australië die zich inzet voor wilde dieren, het bestuderen daarvan en vooral het redden van deze dieren. Helaas is hij in 2006 overleden door een pijlstaartrog, maar wel tijdens iets wat hij het liefst deed.
We hebben ons de hele dag vermaakt door te kijken naar de dieren en de vele shows die hier gedaan worden. Erg leuk!

We zijn nu in de stad Brisbane. Hier hebben we in The Wheel of Brisbane gezeten (groot reuzenrad, vergelijkbaar met de London Eye) waardoor we een mooi uitzicht op de stad hadden. Verder hebben we lekker rond gestruind in de stad en hebben we wat parken en gebouwen bezocht.
Morgen zullen we naar de Gold Coast rijden en gaan we daar weer nieuwe plekjes bezoeken en bewonderen.

Liefs en een dikke kus van ons!
Enne, kijk uit met de sneeuw!

• 09 Februari 2015 - 10:34

Papeter:

Hoi lieverd, weer een leuk verslagje. Kan mij voorstellen dat het weer fijn was om je moeder weer te zien maar ook weer vreemd zo aan het andere eind van de wereld.
    Bodine zit inmiddels in haar nieuwe woning en is erg gelukkig hiermee. Ziet er ook mooi uit.
    Kunnen jullie alle indrukken nog verwerken of zit je op de parkeerstand.
    Blijven genieten jullie en hier gaat alles nog goed.
    Dikke kus. XXXXX