Het einde van onze eerste bestemming. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu Het einde van onze eerste bestemming. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

Het einde van onze eerste bestemming.

Blijf op de hoogte en volg Nandi

15 December 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Bij deze de laatste keer een update vanuit Nieuw-Zeeland! Morgenavond (bij jullie ochtend) vliegen wij naar het warme Australië. Het is ergens jammer dat de tijd in Nieuw-Zeeland er alweer op zit, maar het is een goed teken dat de tijd voor ons gevoel zo hard is gegaan! Wat hebben we veel kunnen zien en doen hier! Het enige dat we hier niet gaan missen is de regen en de kou! (ik weet dat we niet mogen klagen, vergeleken bij jullie, maar het weer heeft echt tegen gezeten..) Maar Nieuw-Zeeland is natuurlijk niet voor niets zo mooi groen!
Sinds de vorige update zijn we van Dunedin naar Mount Cook Village gereden. Hier hebben we twee dagen gewandeld. Door het slechte weer hebben we Mound Cook himself niet mogen zien, maar wel hebben we wat gletsjers en ijsschotsen kunnen zien. Ook heel mooi! En op het moment dat we wegreden en een stuk uit de bergen waren, werden we toch getrakteerd op een iniminiestukje Mount Cook, die het topje van de berg tussen de wolken door liet zien (foto's volgen nog op facebook).
Na Mount Cook zijn we naar Kaikoura gereden, een plaatsje dat bekend staat om zijn wildlife. Hier hebben we tijdens een wandeling ontzettend veel zeehonden kunnen zien (we raken er biijjnnna gewend aan). Ook zouden we met een boot walvissen gaan spotten, maar wegens het slechte weer zijn alle tours gecanceld. Er zitten daar veel walwissen, omdat bij een breuklijn van twee aardkorsten veel voedsel voor de walvissen te vinden is. Liever lui dan moe haha :p maar helaas voor ons, nu maar hopen dat we ze in Australië mogen zien.
Op dit moment zijn we op onze laatste bestemming in Nieuw-Zeeland: Christchurch. Tijdens het lopen door de stad zie je de schade die de aardbevingen hebben aangericht. Er ligt een hoop puin en er zijn veel kapotte gebouwen. Er wordt wel heel hard gewerkt aan de wederopbouw van de stad, maar ergens is het ook net een spookstad. Waar je links een prachtig park naast je hebt liggen, is het aan de rechterkant gevuld met puinstukken en half ingestorte gebouwen. Bizar..
Vandaag hebben we (in de zon!!) door de Botanic Gardens gewandeld en zijn we nu in een museum. Vanavond pakken we de tassen goed in, zodat alles vliegklaar is.
Morgen moeten we eind van de ochtend de auto inleveren en dan is het afwachten tot we de lucht in gaan!
We hebben genoten van Nieuw-Zeeland! Het is een prachtig land waar we hebben kunnen genieten van de natuur, de mensen en de rust. We kijken uit naar Australië en we laten gauw weer wat van ons horen:)

Liefs vanuit Nieuw-Zeeland

• 15 December 2014 - 05:08

Cora:

Inderdaad jongens, daarom is Nieuw Zeeland zooooo groen….Ik hoor Opa nog zeggen: Nieuw Zealand is veel mooier dan Australie….veel groener. Inderdaad maar ook in Australie wacht jullie weer prachtige natuur om te bewonderen….De ruimte, vrijheid en prachtige natuur zal jullie niet teleurstellen, dat weet ik zeker…..
    Veel plezier in dit prachtige land en tot April….Veel liefs van ons allemaal…

• 15 December 2014 - 06:49

Esmée:

Jullie hebben prachtige dingen gezien en gedaan. Nu mag je aan je kleurtje gaan werken

• 15 December 2014 - 06:51

Esmée:

Er gaat iets niet. Er stond veel meer in mijn berichtje. Goede vlucht gewenst. Xx