Laatste dagen op het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu Laatste dagen op het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen op het Noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Nandi

19 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,:)

Hierbij weer even een update vanuit Nieuw-Zeeland! We hebben weer veel mogen zien en doen de afgelopen week in dit prachtige land! Nadat we in Rotorua zijn geweest, zijn we naar Taupo gereden. Onderweg zijn we bij Wai-O-Tapu geweest, waar we naar een geizer hebben gekeken die iedere dag afgaat. Dit doen ze door er een soort van zeep in te gooien, zodat de geizer geactiveerd wordt. We hebben daar door het park heen gelopen en hebben mudpools en kleine geizers gezien.
Aangekomen in Taupo hebben we eerst een slaapplaats geregeld. We zijn bij een Lodge terecht gekomen wat heel gezellig was. Je kreeg het idee dat je bij opa en oma aan het logeren bent:) het meubelair was ouderwets maar het was schoon en rustig! Tot tegenstelling van onze overnachtingen in Rotorua. Dit was bijkomen en genieten:) op aanraden van meneer en mevrouw Teeuwen zijn we naar de Huka Falls geweest. Mooi om te zien en om even een stuk te wandelen:) ook zijn we naar een Honeh Hive geweest en hebben we de bijen aan het werk gezien. Daarna zijn we verder gereden naar een dam en naar een natuurlijke warmwaterbron waar je gewoon in kunt zitten:)
Zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan. We zijn naar het zwembad geweest en naar Taupo museum.

Maandag zijn we naar Napier gereden. Dit stadje is rond 1930 verwoest door een aardbeving en is opgebouwd in Art Deco stijl. Ik had steeds het idee dat we over een filmset liepen of door de Mainstreet van Disneyland met al die gekleurde huisjes. Een stadje met karakter!
Gisteren hebben we ruim 300 kilometer gereden om naar Wellington te gaan. We blijven hier tot vrijdag, dan pakken we 's ochtends vroeg de boot naar het zuidereiland.
We zijn nu in een groot museum, waar we een hoop opsteken over de natuur en de geschiedenis van Nieuw-Zeeland. Na even een korte break gehad te hebben ga ik nu mijn telefoon weer weg doen!

Tot de volgende keer! Liefs van ons

• 19 November 2014 - 09:26

Cora Knyn:

Hallo Nandi en Jasper…wisten jullie dat Willem Alexander en Maxima hun huwelijksreis bij Lake Taupo hebben doorgebracht? Daar is een of andere hele exclusieve lodge waar ze zijn geweest. Leuk idee he…..Geniet lekker . Het Zuidereiland is nog mooier….kan bijna niet maar is wel zo….Bedankt voor jullie reis verslag….leuk om te lezen…Groetjes Cora.

• 19 November 2014 - 11:24

Papeter:

Hoi Nandi en Jasper. Ik vind het fijn om af en toe even in te loggen en een stukje sfeer mee te pakken. Het is duidelijk dat jullie erg genieten en veel indrukken op doen. Ben benieuwd naar de foto's maar daarvoor moet ik naar facebook, heb ik begrepen.Ook leuk om de reacties te lezen van de mensen die jullie volgen. Veel plezier. Love you xxx

• 01 December 2014 - 17:54

J E Van De Nes.:

H Boi Nandi en Jasper fijn dat jullie zo van de reis genieten wij doen een beetje mee en loggen af en toe in bedankt voor jullie kaart.Jasper en Nandi al vast gefeliciteerd met jullie verjaardag de4de en de 9gende December Nog een heel fijne tijd samen.
    Groetjes Opa en Oma.