Bali, Indonesië - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu Bali, Indonesië - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nandi Teeuwen - WaarBenJij.nu

Bali, Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Nandi

13 Mei 2015 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal:)

Bij deze een reisverslag vanuit het ontzettend warme Bali. We zijn een kleine twee weken in een totaal andere wereld gestapt. Voor ons beide ook een totaal nieuwe wereld. Na een geweldige tijd gehad te hebben in Australië, was het niet gemakkelijk om verder te reizen. Een, omdat we Australië beide als een ontzettend fijn land hebben ervaren en twee, de eerste zes maanden zijn voorbij, weer een stapje dichter naar huis.

Na uitgezwaaid te zijn door de Knyntjes op Perth, hadden we een korte vlucht naar Bali. 's Avonds laat kwamen we aan en we kwamen meteen in de drukte terecht en een 'tropisch regenbuitje'. In Bali rijdt het verkeer ook aan de linkerkant van de weg. Dat zijn we ondertussen wel gewend. Wat anders is dan in Oceanië: er zijn hier geen verkeersregels. En dan bedoel ik ook echt geen verkeersregels. Er staan geen borden die de snelheid aangeven, je kijkt maar wie er voorrang heeft (meestal duw je je auto er gewoon tussen) en heel veel scooters! Wonderbaarlijk gaat dat erg goed, er zijn nauwelijks ongelukken. Er wordt goed op elkaar geanticipeerd.
De eerste dagen waren we met z'n 2en en hebben we wat bij het zwembad gezeten en door het plaatsje Sanur gewandeld. De geur van wierrook en uitlaatgassen overheerst en overal zie je tempels, beelden en kleine offerbakjes. De bevolking van Bali is overheersend Hindoeïst, er wordt 3 maal per dag aan de Goden geofferd.

Zondag 3 mei zijn de moeder van Jasper, Jany, en haar vriend Huub op Bali aangekomen. Zij hadden vanuit Nederland een appartement geboekt ook in Sanur. Wij zijn verhuisd van het hotel naar het appartement (luxe!!) en hebben hen daar voor het eerst na ruim een half jaar.

We wisselen een beetje af qua uitstapjes en 'chill'dagen.
Zo zijn we een aantal keer met een Balinese Nederlands sprekende man op stap geweest. Hij heeft ons veel laten zien, zoals de rijstvelden, koffie-, specerijen- en fruitplantages, tempels (oa de zeetempel in Tanah Lot), de olifanten (Jas en ik hebben een ritje gemaakt) en heel wat plaatsjes als Ubud. We hebben veel gezien en Madeh heeft ons heel wat proberen bij te brengen over het Hindoeïsme en het leven op Bali. Erg interessant!

Vandaag zijn we naar een eiland vlakbij Bali geweest: Nusa Lembongan. Hier hebben we kunnen snorkelen en het eiland kunnen bekijken. Ook hier waren het koraal en de vissen weer ontzettend mooi!

Morgen is onze laatste hele dag in Sanur en op Bali. Vrijdag bestaat voor ons alle vier uit reizen. Jany en Huub gaan naar Amsterdam en wij vliegen via Singapore naar Dubai om nog even een indruk te krijgen van de stad en om het naar huis gaan nog even uit te stellen!
Het reizen is heerlijk en we vinden het beide ontzettend jammer dat de reis er alweer bijna op zit. Maar we zijn heel blij met alles wat we hebben mogen zien, doen en ervaren. Een reis om nooit te vergeten!

Lieve allemaal, tot volgende week! (Of anders heel gauw)
Dikke kus van ons beide

• 13 Mei 2015 - 13:14

Esmee:

En straks komt knuffeltijd :)
    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen.
    Zie jullie snel! Xx

• 15 Mei 2015 - 12:05

Lidy En Carin:

Dat heb je weer leuk verwoord Nandi. Nu "nog"meer afkicken in Dubai :-( ....tot zondag. xx

• 15 Mei 2015 - 14:50

Cora:

En nu echt de laatste twee daagjes ingaan….maar oh wat een fantastische trip hebben jullie mogen maken….Dat neemt niemand jullie meer af. Wie reist, verrijkt zijn geest. Geniet nog even en geniet ook weer van de thuiskomst…Zal weer heerlijk zijn om iedereen te zien…Dikke kus van ons allemaal XOXOXOXO

• 15 Mei 2015 - 20:30

Lisa:

Dag lieverds!
    Geniet nog van jullie laatste daagjes.
    Kijk er naar uit om jullie weer te knuffelen (:
    Tot zondag
    xxxx

• 16 Mei 2015 - 07:36

Bodine:

Ja, ik lees dat je olifant heb gereden, je mag naar huis!!